Dr Jadwiga Piątek

jadwiga.piatek@uj.edu.pl

Starszy wykładowca, mgr psychologii ze specjalizacją z zakresu psychologii klinicznej, doktor nauk medycznych (rozprawa doktorska na temat skuteczności interwencji kryzysowej).

Zainteresowania zawodowe: psychologia stresu, psychologia kryzysu, psychotraumatologia.

W działalności dydaktycznej kładzie nacisk na zdobywanie przez studentów  wiedzy i umiejętności komunikowania się z pacjentami w kryzysie lub po traumie.

Informacje dodatkowe

  • certyfikat interwencji kryzysowej i superwizji interwencji Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Towarzystwa Interwencji Kryzysowej,
  • certyfikat z zakresu psychotraumatologii ( General Certificate in Psychotraumatology) European Society of Traumatic Stress Studies,
  • dyplomowana psychoterapeutka psychodynamiczna.
  • przynależność do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie (zdobywane w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Krakowie) w  stosowaniu  interwencji kryzysowej w stosunku do osób w kryzysach, w psychoterapii traumy, oraz prowadzeniu grup wsparcia i grup terapeutycznych dla kobiet doświadczających przemocy  partnerskiej.

Wybrane publikacje:

  • Lickiewicz, J.; Kolb, B.; Piątek, J.; Lorenz, L.S. Photovoice and Health Perception in a Group of Early-Career Nurses. Nurs. Rep. 2024, 14, 2192-2206. https://doi.org/10.3390/nursrep14030163
  • Piątek J. (2020). Indywidualne sposoby radzenia sobie ze stresem pracy jako profilaktyka wypalenia zawodowego. W: M. Makara-Studzińska (red.), Stres i wypalenie zawodowe u lekarzy. Warszawa: Medical Education, 101-119.
  • Nowacka A., Piskorz A., Wolfshaut-Wolak R., Piątek J., Gniadek A. (2018). Selected socio-demographic and occupational factors of burnout syndrome in nurses employed in medical facilities in Malopolska – preliminary results. International Journal of environmental research and public health, 15 (10), 2083;
  • Piątek J. (2017). Kontakt z osobami doświadczającymi przemocy . W: M. Makara- Studzińska (red.), Komunikacja w opiece medycznej. Warszawa: Medical Education , 155-166.
  • Piątek J. (2017). Pacjenci w szczególnych sytuacjach życiowych – kryzys i trauma. W: M. Makara- Studzińska (red.), Komunikacja w opiece medycznej. Warszawa: Medical Education , 137-154.
Przewijanie do góry