Master of Psychology, PhD candidate at the Chair of Bioethics and Health Psychology JUMC, member of the REMEDY, member of the East European Network for Philosophy of Science – EENPS.
A graduate of the Institute of Applied Psychology of the Jagiellonian University.
Within the PhD project he analyses the ethical issues of engaging underrepresented groups in research, at example of Deaf people.
His research interests are in research ethics, Deaf studies, participatory research, as well as social and institutional epistemology.
Nilsonne G, Wieschowski S, DeVito NJ, Salholz-Hillel M, Bruckner T, Klas K, et al. (2025). Results reporting for clinical trials led by medical universities and university hospitals in the Nordic countries was often missing or delayed. Journal of Clinical Epidemiology https://doi.org/10.1016/j.jclinepi.2025.111710
Klas, K., Strzebonska, K., Zaborowska, L., Krawczyk, T., Włodarczyk, A., Bąk-Kuchejda, U., Polak, M., Van Wambeke, S., Waligora, M. (2024). Risk and Benefit for Basket Trials in Oncology: A Systematic Review and Meta-Analysis. Targeted Oncology, 20, 89–101. https://doi.org/10.1007/s11523-024-01107-3
Krawczyk, T., Piasecki, J., Wasylewski, M., Waligora, M. (2024). Ethics of research engagement with Deaf people. A qualitative evidence synthesis. The Journal of Deaf Studies and Deaf Education, enae024, https://doi.org/10.1093/jdsade/enae024
Verbeke, K., Piasecki, J., Baeyens, D., Krawczyk, T., & Borry, P. (2024). Truthfulness as the basis for ethical safeguards in deceptive research: An interview study with researchers. Accountability in Research, 1–29. https://doi.org/10.1080/08989621.2024.2362777
Verbeke, K., Krawczyk, T., Baeyens, D., Piasecki, J., Borry, P. (2023). Informed Consent and Debriefing When Deceiving Participants: A Systematic Review of Research Ethics Guidelines. Journal of Empirical Research on Human Research Ethics, 18(3), 118-133. doi: 1177/15562646231173477
Krawczyk, T. (2023). Tożsamość kulturowa słyszących dzieci głuchych rodziców (CODA) i osób głuchych – porównawcze badanie ilościowe. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, I (46), 117-133.
Verbeke, K., Krawczyk, T., Baeyens, D., Piasecki, J., & Borry, P. (2022). Assessing the acceptability of individual studies that use deception: A systematic review of normative guidance documents. Accountability in Research, 1–23. doi: 1080/08989621.2022.2153675
Verbeke, K., Krawczyk, T., Borry, P., Baeyens, D., Piasecki, J. (2022). Guidelines for researchers and research ethics committees on the use of deceptive methods in research: a systematic review. PROSPERO, CRD42022302967, Pobrano z: https://www.crd.york.ac.uk/prospero/display_record.php?ID=CRD42022302967
Krawczyk, T. (2022). Na granicy światów – Tożsamość kulturowa słyszących dzieci głuchych rodziców (CODA). Człowiek – Niepełnosprawność – Społeczeństwo, 55(1), 49-65. doi: 10.5604/01.3001.0015.8512
Sikorska, I., Krawczyk, T., Wróbel, P., Wyra, M., Reder, M. (2020). Adolescents’ well-being at school in the light of psychology of place. W: K. Gerc, B. Piasecka (red.), Contextual axiological conditions of mental resilience and health (s. 131–150). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISBN:978-83-233-4925-9.
Sikorska, I. Wyra, M., Lipp, N., Krawczyk, T., Wróbel, P., Stadtmüller, K., Reder, M. (2018). Samopoczucie ucznia w szkole – dobrostan i poczucie bezpieczeństwa. W: E. Napora, M. Stawiarska-Lietzau, E. Kornacka-Skwara (red.), Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym (s. 171-191). Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. ISBN:978-83-7455-600-2.